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Voice Search has a momentum and helps user searching things faster and more convenient. It is not replacing traditional search but adds a new view on how we interact with artificial intelligence. Not only weather, shopping lists, informational queries will soon see an increase via voice searches, also E-Commerce is getting ready for voice triggered shopping experiences. Let’s not wait until the day when Assistants start proactively the conversation and build actions or skills for it!

Content Marketing – With my experience of over 6.5 years in leading one of the biggest international search and content marketing teams, we can develop a surprising, entertaining and helping content strategy for your digital products. Guiding you through automation techniques and adopting existing project management methods to your company needs. Choosing the right tooling, develop topic cluster with strategical evaluation models and full support for your SEO strategy.

Product Marketing as the intermediary function between product development and brand marketing supports you on your way to user centricity. With cross-functional teams and agile methods it is easier to match product features with market needs and shorten the time to market while gaining attention.

SEO audit – Todays SEO is founded on three pillars: Technical SEO, Buzz strategies, user focussed Content. After ramping up the SEO and Content strategy for an international E-Commerce company to a 9-digit visits figure, I can support and ramp-up your competence in all 3 pillars. (AMPWA, PageSpeed, hreflang, canonical, informational architecture, high scaled GWG conform buzz concepts, keyword-cluster and content strategies, automation in SEO, etc.)

Digital Transformation is not a buzzword, it is a major function and process for companies how are entering the digital (business) age. I am not a fan of the “one big change management” approach – Better results are usually based on constant optimization steps inside a department or process. My network can support the successful transformation of all your marketing processes.

Thoughtful Leadership: Listen, help, teach and be a lighthouse. Be more mentor than supervisor – Foster absolute expertise first. Recruiting means building strong teams with a unique culture, different skills, diverse backgrounds – But you give them a purpose and a place where they love to spend most of their time from Monday to Friday. Digital work changes rapidly – agile, flat hierarchies, many different locations are just the beginning of the digital work in the future.

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Beratungsleistungen

Conversational Search erlebt jetzt eine rasante Entwicklung und hilft Usern, schneller und bequemer Informationen zu finden. Sie ersetzt nicht die herkömmliche Suche, sondern fügt eine neue Ansicht hinzu, wie wir mit künstlicher Intelligenz interagieren. Nicht nur Wetter, News, Einkaufslisten und Informationsabfragen nehmen durch Voice Search zu, auch E-Commerce bereitet sich auf sprachgesteuerte Einkaufserlebnisse vor. Warten Sie nicht auf den Tag, an dem Assistenten proaktiv das Gespräch beginnen. Entwickeln sie eigene Actions und Skills jetzt dafür!

Content Marketing – Mit meiner Erfahrung von über 6,5 Jahren in der Leitung eines der größten internationalen Search- und Content-Marketing Teams können wir zusammen eine überraschende, unterhaltsame und hilfreiche Content-Strategie für Ihre digitalen Produkte entwickeln.

Erweitern Sie ihre Machine Learning Ansätze und Automatisierungstechniken für den gesamten User-Funnel und passen vorhandene Projektmanagement-Methoden an die neuen Anforderungen an. Entwickeln Sie die richtigen zentralen Toolboxen, um Themen-Cluster für Neukundengewinnung und User Engagement effizient live zu bringen.

Produktmarketing als Mittlerfunktion zwischen Produktentwicklung und Brand-Marketing unterstützt Sie auf Ihrem Weg zu einem User first Angebot. Mit cross-functional Teams und agilen Methoden ist es einfacher, Produkteigenschaften an Marktbedürfnisse anzupassen und die Time to market zu verkürzen, bei gleichzeitiger Steigerung der Markenbekanntheit.

SEO-Audit – SEO basiert auf drei Säulen: Technisches SEO, Buzz-Strategien, Nutzer-zentrierte Inhalte. Interne Fachkompetenz durch best-in-class Schulungen werden Ihnen helfen, mittelfristig eigenständig Ihre SEO-Aufgaben zu lösen.  Ergebnis meiner Audits sind interne Workshops, die Ihre Mitarbeiter fit für die aktuellsten Themen machen (AMPWA, PageSpeed, hreflang, canonicals, Informationsarchitektur, skalierbare Buzz-Konzepte, Keyword-Cluster- und Content-Strategien, Tool und machine learning basierte Prozessautomatisierung).

Digitale Transformation ist kein Buzzword, sondern das Fundament für Unternehmen, die auch im digitalen Geschäftszeitalter erfolgreich sein wollen. Ich bin kein Fan des Ansatzes „One Big Change Management“ – Bessere Ergebnisse basieren auf ständigen Optimierungsschritten innerhalb von Abteilungen und Prozessen.

Thoughtful Leadership: Hören Sie zu, helfen Sie, lehren Sie und seien Sie ein Leuchtturm. Sei mehr Mentor als Supervisor – Fördere zuerst absolutes Know-how. Personal einstellen bedeutet, starke Teams mit einer einzigartigen Kultur, unterschiedlichen Fähigkeiten und unterschiedlichen Hintergründen aufzubauen. Digitale Arbeit verändert sich schnell – agile, flache Hierarchien, viele verschiedene Standorte sind nur der Anfang digitaler Arbeit in der Zukunft.

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